۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی:

روحیه عاشورایی مردم باعث آزادسازی خرمشهر شد

روحیه عاشورایی مردم باعث آزادسازی خرمشهر شد

بجنورد- معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی با اشاره به مجاهدت مردم در آزادسازی خرمشهر، گفت: این مجاهدت‌ها برگرفته شده از قیام عاشورا بود و باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بیگ‌زاده صبح یک شنبه در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر هیبت استکبار جهانی را در هم شکست و موجب حیرت جهانیان شد.

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی ادامه داد: برنامه‌ریزی عراق برای جنگ با ایران ۷ روز بود اما رزمندگان ما با ایثار و فداکاری توانستند ۸ سال در برابر رژیم بعثی مقاومت کنند.

وی با اشاره به مقاومت ۲۰ روزه زنان، مردان و تعداد کمی از نیروهای مسلح با کمترین امکانات در برابر رژیم بعث برای جلوگیری از سقوط خرمشهر، افزود: رژیم بعث تا دندان مسلح بود اما مردم خرمشهر با ایستادگی و مقاومت بزرگی، غیرت و مردانگی ایرانی را به خوبی ترسیم کردند.

بیگ‌زاده گفت: در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ خرمشهر آزاد و موجب حیرت جهانیان شد چرا که با توجه به انواع موانع ایجاد شده از سوی رژیم بعث برای جلوگیری از نفوذ رزمندگان ایرانی هیچ تئوریسین نظامی در دنیا امکان آزادسازی خرمشهر را پیش بینی نمی‌کرد.

وی افزود: رژیم بعث برای جلوگیری از فتح خرمشهر به دست ایرانیان هرچه در توان داشت گذاشت اما ایران با عظمت و اقتدار خرمشهر را پس گرفت تا امام راحل در جمله‌ای تاریخی آزادسازی خرمشهر را به دست خدا بداند.

بیگ‌زاده در انتها گفت: این مجاهدت‌ها و جانفشانی ها که با تاسی از قیام عاشورا بود باید به خوبی به نسل‌های آینده منتقل شود.

کد خبر 5218539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha